Thursday 6 October 2011

Ah, mycket bättre

Tre från gillet, healer + dps ur plockpåsen = lugn och trevlig random heroic. Halls of Origination poppade upp, och till en början gick det rätt bra. En priest dps-ade och använde mobsen till vår fördel, vilket krävde att jag
var lite uppmärksam på när de slutade vara vänliga och slå sina egna. Intressant erfarenhet och bra träning i kollhållande. Vår rogue sappade lite här och var, vilket kanske inte hade behövts men som ändå var bekvämt under uppvärmingen.
Anhuur bjöd inte på några större svårigheter, men jag var lite rädd att det skulle gå åt skogen när jag aoe-ade ormar för glatta livet och alla gröna mätare började bli oroväckande korta innan vi hann upp till bossen. Efter Brann Bronzebeards svada i Vaults of Light var det Anraphets tur att bli bankad på. Det blev lite spännande en stund när jag dog, men tack och lov hade någon sinnesnärvaro nog att slänga en combat ress, och så gick Anraphet i backen.
Ute vid Earthrager Ptah tänkte jag beslutsamt att den här gången ska det minsann bli kamelachievement. Men nej. Övermodig och med inbillad stenkoll missade jag en tagg i jorden och glörk! så dog min kamel. Ingen kom riktigt ihåg tactsen på de sista fyra bossarna och det blev en wipe på drygot Seteth innan undertecknad kom på den briljanta idén att kika i dungeonguiden som numera finns inbyggd. Med hjälp av den och lite klokt resonerande i gruppen lyckades vi riktigt smidigt besegra hundkillen. Och sista, Rajh, var ingen större match.
Kändes som en dubbel seger - 1) trevliga puggar med tålamod och gott humör, 2) en säkrare tank med bättre koll och fler hjärnceller med på tåget.

No comments:

Post a Comment